Van Bangkok naar Kanchanaburi

25 april 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Maandag ochtend zijn we met de taxi meter,( wat een prijsverschil met van te voren een prijs afspreken zeg) naar Thon Buri station gegaan. Daar kwam de trein best snel. Was een leuke treinreis. Er zaten jongeren bij ons, die elke keer naar de open deur liepen om sigaretten te roken. Volgens mij deden ze het meer om stoer te zijn voor elkaar dan dat ze het lekker vonden hahaha. Allemaal beugelbekkies! En er zat een monnik bij ons in het wagonnetje. Aangekomen op Kanchanaburi zijn we stukje gaan lopen naar het dorpje om een scooter te huren. Was een straat waar allemaal toeristen, voornamelijk wat oudere mannen kwamen, die al in de ochtend met grote flessen bier in een café zaten, dus daar wilden we snel weer weg! Bah. Maar de scooter ging super, wel goed in de gaten houden dat je aan de andere kant van de weg rijdt, maar het resortje hebben we snel gevonden en was super mooi! Het was alleen zo heet! Niet normaal. Nu zijn wij dat natuurlijk niet gewend, maar de mensen daar vonden het ook heel warm. Iedereen hangt maar een beetje, meer kan je niet doen. Kregen wel heerlijk een verkoelend handdoekje uit de koelkast toen we aankwamen. Hebben biertje gedronken, spulletjes op ons slaapplekje gezet en daarna beetje de boel verkennen op de scooter. Mies had een plekje ontdekt waar alle locals zwommen in het water, de River Kwai! Dus daar zijn we heen gegaan en heerlijk met kleertjes aan (dat doet iedereen, dus gingen we maar niet in zwembroek en bikini). Stond best een stroming, maar je kon je tegenhouden tegen grote stenen die in het water lagen. Was zo verkoelend! Terwijl het water ook best warm was. Maar DE ideale plek. Ook allemaal eettentjes en zitjes onder de bomen. Kinderen allemaal in zwemvestjes. Heb helaas te weinig foto's gemaakt. Zal de hitte wel zijn geweest ; )

1. Amber:
    29 april 2016
    Haha en hier maar regenen! Leuk hoor san om dat allemaal te lezen!!